2014. november 22., szombat

Könyvmolyok problémái

      Dóritól kaptam a következő kérdőívet, ami pont kapóra jön. (Köszi a jelölést! ;-) Mindenképpen írni akartam ugyanis ma egy bejegyzést, de valahogy nem tudom rávenni magam most egy könyves poszt megírására. Szóval jöjjenek a könyvmolyok problémái BookwormGirl szemszögéből. ;-)


1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb? 
Szinte mindig a hangulatom alapján döntöm el, melyik könyv legyen a következő. Persze azért a könyvtári könyvek előnyt kell hogy élvezzenek. De ha olyan könyvbe kezdek bele, amihez éppen nincs igazán hangulatom, akkor általában igencsak elhúzódik, mire befejezem azt...


2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod? 
Nagyon 'rossznak' kell találnom egy könyvet, ahhoz, hogy félbehagyjam. Viszont, ha annyira rossz, akkor már a feléig sem jutok el. Ilyen volt például a Szürke ötven árnyalata nálam. De legtöbb esetben igyekszem végigolvasni a könyveket, még azokat is, amelyek nem annyira nyerik el a tetszésem. Nem szeretem ugyanis félbehagyni a dolgokat.

3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan? 
Bevallom, én nem várólistázok, és nem is tervezek ilyesmit. A lista ugyanis csak egyfajta nyomásként nehezedne rám. Persze van egy kb. szám, amit belőttem év elején, hogy na, idén legalább ennyi könyvet szeretnék elolvasni. Ez pedig a heti minimum egy könyv, amivel nem állok rosszul, mert eddig 44 könyvet olvastam el és jelenleg 4 van folyamatban. Ez pedig a 47. hete az évnek.

4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói... nem... egyeznek!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel? 
Nem vagyok annyira a külsőségek embere. És bár szeretem, ha a könyvek jól mutatnak a polcomon, de azért nem fogok letenni egy sorozat végigolvasásáról, mert a borítók nem egyeznek. Egyszóval,  könnyen megbirkózom ezzel a szörnyűséggel. :-)

5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet? 
Na erre jó ez a kis blog. Na meg arra, hogy az imádott könyvekről hirdessem az igét. :-)

6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mit kezdesz magaddal? 
Én nagyon sokszor olvasok nyilvános helyen, főleg buszon. És igen, előfordult már, hogy éppen a buszon ülve megkönnyeztem egy könyvet. Azért nem sírtam vagy zokogtam, de elmorzsoltam egy pár könnycseppet, persze a lehető legészrevétenebbül.

Az egyik ilyen könyv pont a Harry Potter volt, méghozzá Sirius halála volt az a jelenet, amit megkönnyeztem
7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?! 
Na bőgni azért nem bőgök, és olyan sincs, hogy nem olvasom el a folytatást. De sajnos legtöbbször lusta vagyok újraolvasni az előző részt. Egyszerűen belevágok az új részbe, és ha olyasmivel találkozom, ami egyáltalán nem rémlik, akkor előkapom az előző kötetet, és megpróbálom előkeresni az adott részt. 

8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet? 
Lehet, hogy felelőtlen dolog (:-), de nálam bizony előfordul, hogy kölcsönadok könyveket, hiszen sokat kapok kölcsönbe is. Persze megbízhatatlan embernek soha nem kölcsönöznék.

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”? 
Igen, sajnos akadnak ilyen időszakaim. Most is éppen egy ilyen szakaszon vagyok túl. Ilyenkor pihentetem a könyveket, inkább blogokat írogatok illetve olvasok. Meg persze sorozatokat nézek. 

10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni? 
Szerencsére általában sikerül visszafognom magam. Ma is erről tettem tanúbizonyságot, amikor az Alexandrába beszabadulva a kb. 10 kinézett könyv közül 3-at hoztam csak el. De persze azzal nyugtattam magam, hogy mindjárt itt a karácsony, és akkor majd a ma ott hagyott könyveket úgyis megkapom ajándékba. :-)


11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket? 
Húha... Lesütött szemek... Nagyon sokszor előfordult már, hogy kb. rohantam a könyvesboltba egy könyvért, hogy minél előbb megszerezhessem, aztán hónapokat csücsült a polcomon, mire kézbe vettem. De ez éppen az első válaszban leírtak miatt van. Nem akarom elrontani azzal a könyvélményt, hogy úgy olvasom az adott regényt, hogy érzem, nincs hozzá hangulatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése