2014. június 29., vasárnap

Júniusi összegzés

      Hát ebben a hónapban sem jeleskedtem annyira az olvasásban. De mentségemre szóljon, hogy még csak most ismerkedek az önálló léttel, és most tanulom beosztani az időmet, így, hogy főzni, mosni, takarítani is nekem (nekünk) kell magamra (magunkra). De azért így is voltak olyan napok, amikor egy-egy délutánra belefeledkezhettem az aktuális könyvbe. 


      Na de a lényeg: júniusban egy könyvet fogyasztottam el, ez volt Kleinheincz Csilla Ólomerdője. A poszt itt még folyamatban van, de elöljáróban annyit, hogy - bár nem teljesen azt kaptam, amire számítottam -, azért tetszett a könyv. Különleges volt egy modern köntösbe öltöztetett magyar tündérmesét olvasni. Ezen kívül elolvastam még ebben a hónapban egy novellát, Jodi Picoult Where there's smoke című írását. És ezt követően rögtön bele is vetettem magam az írónő egyik regényébe (Storyteller), és egyelőre úgy érzem, jó döntés volt. Lehet, hogy én is felsorakozom az írónő rajongóinak sorába? :-) (Bár ezt azért még korai lenne kijelenteni, majd meglátjuk. ;-) Elkezdtem továbbá ebben a hónapban Christopher Paolini Eragon-ját is, méghozzá angolul. (Itt jegyezném meg, hogy büszke vagyok magamra, mert az utóbbi időben több angol nyelvű könyvet is olvastam/olvasok.) Szegény már régóta várakozott a polcomon, mire végre sorra került, plusz az is hozzá tartozik a történethez, hogy Eragon-nal nekünk ez már a második nekifutásunk, de elsőre nem azért tettem le, mert nem tetszett a könyv. Sokkal prózaibb oka volt: túl vaskos volt a kötet ahhoz, hogy mindenhová magammal vigyem, így elég lassan haladtam vele, végül fel is adtam. De ez a második nekifutás (egy jóval soványabb kiadással) már határozottan jobban alakul. 

                                            


      És volt egy félbehagyásom is ebben a hónapban, illetve már az előzőben, csak most adtam fel végleg. Kosztolányi Pacsirtájáról van szó, amit egyszerűen azért adtam fel, mert egy időre azt hiszem megcsömörlöttem a hangoskönyvektől. De ez nem a könyv hibája! Később még biztosan próbálkozom vele, de most kell egy kis szünet azt hiszem. 

                   

     Ami az újoncokat illeti, ebben a hónapban több kölcsönkapott könyvvel is gazdagodott a könyvtáram ideiglenesen. Így érkezett meg hozzám egy időre Szabó Magda Abigél-je, Gerald Durrel Madarak, vadak, rokonok (tökéletes nyaralásos könyv lesz ez:-) illetve Louis Sachar Stanley, a szerencse fia című regénye. Plusz most volt a szülinapom is, amit - bár néhány ajándéklehetőséget be kellett áldoznom konyhai eszközökre - azért részben sikerült kihasználnom könyvbeszerzés szempontjából is. Barátnőimtől megkaptam például Jeff Vandermeer Déli Végek trilógiájának 2. részét. Alig várom, hogy beleszagolhassak. :-) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése