2013. december 31., kedd

(Első) év végi összegzésem - 2013

      Ahány blogot olvastam az elmúlt pár napban, látom, hogy szinte mindenki csinált vagy csinál év végi összegzést, ezért úgy döntöttem, én is összedobok egy ilyen posztot. Bár - igaz, ami igaz - én csak idén májusban kezdte a blogolást, és azt megelőzően nem követtem annyira tudatosan az olvasott könyveimet. Többeknél láttam, hogy ehhez a Molyt hívják segítségül, így úgy döntöttem, én is regisztrálok ezen az oldalon. Így viszont az idei olvasmánylistám és évértékelésem sajnos - saját lustaságom miatt - nem lehet teljes. Mindenesetre megpróbáltam felidézni az első negyedévi olvasmányaimat is több kevesebb sikerrel. Nyilván, amit megvettem, azok esetében könnyebb a dolgom, viszont a kölcsönkapott könyveket felidézni nem olyan egyszerű. De igyekeztem.:-)
       Ez alapján 2013-ban az alábbi könyveket olvastam (lista hiányában a teljesség igénye nélkül):

Murakami Haruki: A határtól délre, a naptól nyugatra
Jókai Mór: Az aranyember (újraolvasás természetesen:-)
Wass Albert: Jönnek!
Wass Albert: Adjátok vissza a hegyeimet!
Suzanne Collins: Az éhezők viadala trilógia (Az éhezők viadala, Futótűz, A kiválasztott)
Sara Gruen: Vizet az elefántnak
Benjamin Mee: Az igazi kaland
Gerald Durrell: Családom és egyéb állatfajták
George Orwell: Állatfarm
Leslie L. Lawrence: Ahol a pajpaj jár
F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby (egyetemen kötelező olvasmány lett volna anno, de csak most jutottam el idáig:-)

Illetve most olvasom:
George R. R. Martin: Lázálom (bejegyzés hamarosan)
Paulo Coelho: Mint az áradó folyó (folyamatosan olvasgatom, mivel a könyv igazából apró, néhány oldalas szösszenetek gyűjteménye)

Amiket félbehagytam idén:
Oliver Bowden: Assassin's Creed - Reneszánsz (Gondoltam, a játék egészen érdekes, akkor a könyv is biztosan jó lehet, de ez a könyv minden mondatában a játék leírása.. Ha talán egyszer ráveszem magam, hogy befejezzem, akkor írok róla egy pocskondiázó posztot is azt hiszem...)
E. L. James: A szürke ötven árnyalata (worst book ever........... Egyszer még feltűnik ebben a posztban, mint az egyik kategória nyertese:-)

Régi félbehagyásaim (amiket idén sem sikerült befejeznem):
C.S. Lewis: The kion, the witch and the wardrobe (Pedig nem rossz a könyv, csak pont olyan passzban voltam. De ezt mindeképpen úgy tervezem, hogy befejezem)
Christopher Paolini: Eragon (Na ez a könyv pedig kifejezetten tetszik! Egészen prózai oka van, hogy miért nem olvastam még el... túl nagy és vaskos a kötet:-( Én pedig főként utazás közben olvasok, így az aktuélis könyvet mindig magamnál hordom. Az Eragon esetében ez nehéz lenne. Lehet, hogy őmiatta fogok beszerezni egy e-könyvet még a végén.:-)
Minaldi & Sorti: Imprimatur (Történelmi krimi, és egész jó, csak nem voltam olyan hangulatban. De nem adom fel:-)

És akkor a kategóriák és díjazottjaik:-):

Legjobb könyv 2013: 

Murakami Haruki: A kurblimadár krónikája I.-III. (A könyv, ami megszerettette velem Murakamit. Imádtam!:-)



Legrosszabb könyv 2013:

E. L. James: A szürke ötven árnyalata (SZÖRNYŰŰŰŰŰ!!!!!! De a könyvről szóló bejegyzésben ezt részletesebben is kifejtem. Nem bírtam végigolvasni.)



Az év felfedezettje 2013:

Murakami Haruki (Eddig Coelho és Martin voltak a kedvenc íróim. Idén Murakami is belépett a körbe.:-)



Ami pedig a 2014-es célkitűzéseket illeti, van néhány könyv, amelyek már régóta a listámon szerepelnek. Például mindenképpen szeretném elolvasni az Eragont! Valamint szeretnék több angol nyelvű könyvet is olvasni. Eddig ebben nem jeleskedtem, de 2014-ben erre is figyelek majd.
Azt hiszem ennyi elég 2013-ról. A jövő évi remélem majd hosszabb és összetettebb poszt lesz.:-)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése