2015. szeptember 30., szerda

Az ősz első körkérdéses blogbejegyzése

   

      Pandalánytól kaptam a felkérést, hogy töltsem ki illetve adjam tovább ezt a kis kérdőívet. Köszi a jelölést és akkor lássuk a válaszaimat illetve az én kérdéseimet. :-)

Először is a szabályok:
1, Írd le. kitől kaptad a felkérést!
2, Írj magadról 10 dolgot!
3, Válaszolj a 10 feltett kérdésre!
4, Tegyél fel 10 kérdést!
5, Küldd tovább a felkérést 10 embernek, vagy amennyinek gondolod! ;-)

1, Kitől kaptam a felkérést?
Pandalánytól, akit szerencsém van személyesen is ismerni, és akiről azt hiszem elmondhatom, hogy sok közös vonásunk van, s ezek közül csak egy a könyvek iránti imádat. :-)

2, Írjak magamról 10 dolgot. Na lássuk csak...

1. Azt hiszem, ez nem lesz újdonság. Imádom a könyveket és az olvasást. Ez az első számú hobbim. Amikor csak tehetem, olvasok. 
2. Imádom az angol nyelvet, hallgatni, beszélni, olvasni egyaránt. Igyekszem angol nyelven is olvasni könyveket, illetve sorozatokat is (ha tehetem) kizárólag angol nyelven nézek. 
3. Ja és ha már sorozatok... A könyvek mellett van néhány sorozat is, amit imádok. Nagy és örök kedvenc a Jóbarátok. Két kezemen már tuti nem tudnám megszámolni, hányszor néztem végig a sorozatot. Barátnőim szintén nagy fanok, és sokszor idézgetünk is egymásnak, amiből persze egy kívülálló, nem Jóbarátok rajongó semmit sem ért. :-)


4. Nagyon szeretek utazni. Még mielőtt lediplomáztam és munkába álltam, már elterveztem, hogy az első fizetéseimből mindenképpen el kell jutnom a tengerhez. Amit sikerült is beváltanom, és megpillanthattam a horvát tengert. Azóta is igyekszem minden évben eljutni valahová külföldre. 
5. Imádom az állatokat, és itt nem csak a kis házi kedvencekre gondolok. Persze van otthon macska, kutya, papagáj és hal is. :-) Régi vágyam, hogy egyszer majd legyen egy kis vadászgörényem, de hogy ez valaha megvalósul-e, nem tudom. Mindenesetre lakásban, pláne albérletben nem szívesen tartanék kisállatot.

Hát nem édes? 

6. A feni állatszeretetemhez is kapcsolódhat a dolog, hogy anno még tinédzserként titkos vágyam volt, hogy egyszer természetfotósként dolgozzak majd Afrikában. :-) Azt hiszem, ez már nem nagyon fog megvalósulni. Bár ki tudja... ;-)
7. Nagyjából 8-9 hónapja kisebb életmódváltásba fogtam bele, éreztem ugyanis, hogy a mozgás hiánya és az ülőmunka miatt nem vagyok túl jó kondiban. Ezért úgy döntöttem, rendszeresen mozgok és jobban odafigyelek arra is, hogy mit eszem. Azt hiszem kijelenthetem, hogy ezt azóta sikerül is tartanom. Hetente legalább 4-5-ször mozgok, tornázok, kardiózok, futok vagy jógázom. És több gyümölcsöt is fogyasztok. Ennek köszönhetően jobban is érzem magamat a bőrömben. Csak ajánlani tudom, mindenkinek! :-)
8. Imádom a baglyokat, így gyűjtök mindent, ami baglyos: plüssök, fülbevalók, hűtőmágnes stb. :-)

Nem saját

9. Nagyon szeretem a frissen nyírt fű illatát. Bár azt hiszem, ezzel nem vagyok egyedül.
10. Az álmom, hogy egyszer lefordíthassak egy könyvet, hogy a belső borítón, a 'Fordította:' felirat alatt az én nevem szerepeljen...

3, A válaszaim Pandalány kérdéseire:
1. Milyen indíttatásból kezdtél el blogot írni?
Amikor néhány évvel ezelőtt nagyobb mennyiségben kezdtem el fogyasztani a könyveket, és egyiket a másik után vettem a kezembe, egyszer csak az az érzésem támadt, hogy nem szánok időt arra, hogy egy-egy könyvet a befejezése után átgondoljak, elmélkedjek rajta. Ekkor jött az ötlet, hogy ha minden (vagy legalábbis majdnem minden) elolvasott könyvről írok egy kis összefoglalót, pár gondolatot, akkor ez lehetőséget adna rá, hogy kicsit átgondoljam az adott könyvet, megrágjam a mondanivalóját, üzenetét. Így született meg BookwormGirl blogja.


2. Gyakran olvasod mások blogját?
Igen, rendszeresen olvasok könyves blogokat. Először azért kezdtem el nézegetni ilyen oldalakat, hogy tippeket szerezzek, mi legyen a következő olvasmány. Aztán persze voltak, akiket megszerettem, és azóta is rendszeresen visszajárok Hozzájuk. :-)
3. Egyszerre mennyi könyvet tudsz illetve szoktál olvasni?
Régebben mindig ragaszkodtam hozzá, hogy csak egy könyvet olvassak egyszerre. Szeretek ugyanis igazán, teljesen belemerülni egy-egy könyvbe. Aztán jött egy-egy könyv, amit nem szerettem annyira, megálltam az olvasással, de ugye a fenti okok miatt nem akartam másik könyvbe kezdeni. Aztán egyszer mégis úgy döntöttem, hogy jó, legyen, belekezdek egy másik könyvbe is. Azóta többször is előfordul, hogy több könyvet olvasok egyszerre. Illetve szinte mindig hallgatok egy hangoskönyvet is. :-)
4. Melyik az a könyv, amire azt tudnád mondani, hogy bármikor, bármennyiszer elolvasnád, mert annyira jó és megunhatatlan?
Nekem kettő ilyen van. Az egyik a Harry Potter. Számomra is ez a könyvsorozat volt az egyike az első nagy olvasmányélményeknek. Azóta már újraolvastam, és szeretném később is elővenni majd a köteteket, főleg a harmadikat. A másik könyv, ami eszembe jut a kérdés kapcsán, az Örkény István Tóték című írása. Egyszerűen imádom, szinte minden évben elolvasom legalább egyszer, és mindig úgy tudok rajta nevetni és elgondolkodni, mint először.
5. Legjobban hol szeretsz olvasni?
Nagyon szeretek buszon olvasni, bár erre mostanában (sajnos vagy nem sajnos) nincs annyira lehetőségem. Illetve egy kényelmes ágyban fekve sem rossz elmerülni egy-egy könyvben.


6. Egy hónapban átlagosan mennyi könyvet veszel?
Ez eléggé változó. Van amikor nagyon elengedem magam, és akár 5-6 kötetet is beszerzek, van amikor viszont egyet sem. Nálam ez a könyvesboltozós dolog általában hullámokban jön. :-)
7. Nyomtatott könyv vagy e-book?
Egyértelműen a nyomtatott könyv!
8. Beszélsz nyelveket?
Angolul és németül beszélek, de a kettő közül az angol az erősebb. Illetve 1 éven át tanultam olaszt is, de abból sajnos nem sok minden maradt meg. Majd szeretném egyszer folytatni és legalább középszintre eljutni.
9. Mi a legnagyobb vágyad, amit mindenképpen szeretnél megvalósítani a jövőben?
Ha a szakmai dolgokat nézzük, ahogyan fentebb is írtam, a nagy vágyam, hogy egyszer egy könyv belső borítóján a 'Fordította: 'sor alatt az én nevem szerepeljen. Ha a magánéletet, szabadidőt vesszük, akkor a nagy vágyam, hogy egyszer eljussak Nagy-Britanniába.
10. Tea vagy kávé?
Kávé. :-)

Hát persze, hogy Írország...


4, Az én kérdéseim:
1. Melyik volt a legelső igazi könyvélményed, amely végül beszippantott az olvasás világába?
2. Milyen műfajú, típusú könyveket szeretsz?
3. Könyvtári könyv vagy saját?
4. Mi az első, amit egy frissen vásárolt avagy kikölcsönzött könyvvel teszel?
5. Volt már olyan, hogy elolvastad egy könyv utolsó mondatait, mielőtt belekezdtél volna?
6. Spoilereztek már el Neked könyvet vagy fordítva, rontottad-e el már Te valakinek az olvasásélményét egy véletlen vagy akár direkt spoilerrel?
7. Olvasás közben szoktál valami melléktevékenységet végezni (evés, zenehallgatás, stb.)?
8. Mi volt a legrövidebb idő, ami alatt elolvastál egy könyvet?
9. Melyik könyv volt az?
10. Az olvasás mellett milyen hobbid/hobbijaid vannak még?

5, Hát én sem tudok 10 embert megjelölni így kapásból. Igazából bárkinek szívesen olvasnám a válaszait, aki kedvet kapott a dologhoz. Akár Pandalány válaszait is elolvasnám az én 10 kérdésemre. Ér visszajelölni? :-)


1 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam, hogy Te is bagolymániás vagy!Üdv a klubban! :D Harry Potter óta imádom őket.

    Köszönöm a válaszaidat, nagyon jó volt olvasni őket :)

    A kérdéseidre válaszolni fogok egy bejegyzésben, nem hagyom ki, köszi!!

    VálaszTörlés